Regulamin sprzedaży
REGULAMIN SPRZEDAŻY I SKLEPU INTERNETOWEGO CAMIIN
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE1. Serwis wraz ze sklepem internetowym pn. „CAMIIN” jest prowadzony przez Wydawcę/Sprzedającą pod adresem: https://camiin.pl/ (dalej: „Serwis”).
2. Sklep stanowi wydzieloną część serwisu CAMIIN, poprzez którą użytkownik może dokonywać zakupu produktów materialnych i materiałów cyfrowych oferowanych w Sklepie.
3. Regulamin określa zasady zakupów w Sklepie internetowym CAMIIN, udostępnianym w domenie CAMIIN.pl.
4. Usługi są świadczone i realizowane zgodnie z Regulaminem. Użytkownicy i klienci są zobowiązani do korzystania z Serwisu i Sklepu wyłącznie w sposób zgodny z prawem i z stosownym Regulaminem Serwisu i Sklepu.
5. Użytkownicy mają możliwość korzystania z usług osób trzecich za pośrednictwem Sklepu poprzez stosowne połączenia (linki przekierowujące) do innych stron internetowych. W takiej sytuacji do świadczenia usług poza Sklepem zastosowanie znajdują regulaminy lub inne dokumenty dotyczące danej usługi lub serwisu, a stroną umowy o świadczenie takich usług jest osoba trzecia będąca operatorem danej usługi i Użytkownik, a Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone na rzecz Użytkowników przez te osoby trzecie, będące innymi podmiotami niż Wydawca.
6. Regulamin Sklepu jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu w postaci, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
7. Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem przed zawarciem umowy z Wydawcą/Sprzedającą oraz rozpoczęciem korzystania z usług elektronicznych.
8. Korzystanie z Serwisu i usług elektronicznych oznacza, że Użytkownik zapoznał się z treścią Regulaminu, wyraża zgodę na jego warunki i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
9. Użytkownikiem serwisu i klientem sklepu CAMIIN może być każda osoba fizyczna z odpowiednią zdolnością do czynności prawnych, występująca we własnym imieniu bądź działająca w imieniu osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną. Użytkownikiem może być zarówno osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i korzystająca z Serwisu bez związku z taką działalnością (Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta), jak i osoba nie prowadząca takiej działalności (Konsument).
10. Wydawcą serwisu i Sprzedającą jest Angelika Starczewska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Angelika Starczewska Art Studio, z siedzibą we Wrocławiu (53-649) przy ul. Inowrocławskiej, nr 39, lok. 11, NIP: 9131609226, REGON 526392688.
11. Wszelkie słowa występujące w niniejszym Regulaminie rozpoczynające się dużą literą należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Serwisu Internetowego „CAMIIN”, niniejszym Regulaminie Sklepu, Regulaminie Newslettera lub Polityce Prywatności CAMIIN dostępnych w domenie: https://camiin.pl/
12. Warunki techniczne korzystania ze Sklepu określa Regulamin Serwisu.
II. TRANSAKCJE SPRZEDAŻY ODZIEŻY, BIŻUTERII I INNYCH PRODUKTÓW MATERIALNYCH
1. W Serwisie CAMIIN zamieszczane są zaproszenia do składania Sprzedającej ofert zakupu produktów („Produkty”) z uwzględnieniem prezentowanych warunków sprzedaży i dostarczenia przesyłki.
2. Klient może dodawać do swojego koszyka (stosownej zakładki w Serwisie) produkty, którymi jest zainteresowany. Do zawarcia umowy zakupu dochodzi w momencie złożenia przez klienta zamówienia w Serwisie poprzez potwierdzenie woli zakupu.
3. Jeśli przed złożeniem Zamówienia przez Klienta dany produkt lub produkty przestaną być dostępne, klient zostanie poinformowany, że zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji.
4. Po wybraniu produktów klient zobowiązuje się podać zupełny i poprawny adres dostawy oraz numer telefonu kontaktowego w celu jej zrealizowania. Adres dostawy i numer kontaktowy muszą pozostać bez zmian do momentu dostarczenia produktów do klienta.
5. Klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą skuteczne złożenie Zamówienia. W tym momencie dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. Sprzedająca zastrzega, że w przypadku częściowej dostępności wybranych produktów, umowa zostanie zawarta w części, w odniesieniu do dostępnych produktów.
6. Jeśli Sprzedająca nie może spełnić świadczenia w całości lub w części z uwagi na to, że Produkt nie jest dostępny, bądź z uwagi na nieprzewidziane okoliczności nie został dostarczony do Sprzedającego bądź uległ uszkodzeniu lub utracie, wówczas Sprzedająca niezwłocznie zawiadomi Klienta oraz zwróci mu otrzymaną cenę albo spełni świadczenie zastępcze o takiej samej wartości jak uiszczona cena - według wyboru i za zgodą Klienta.
III. PŁATNOŚCI
1. Płatności dokonywane są przez Klienta na podany numer konta bądź z wykorzystaniem metod płatności elektronicznych udostępnionych przez wyspecjalizowaną instytucję płatniczą, z którą Sprzedająca, dla wygody Klientów, zawarła umowę. Sprzedająca dopuszcza również dokonanie zapłaty za pobraniem.
2. W przypadku wyboru płatności za pośrednictwem kart płatniczych z funkcją płatności internetowych lub przelewów bankowych Klient zostaje przekierowany do strony internetowej umożliwiającej dokonanie elektronicznej płatności np. strony logowania banku Klienta lub Centrum Autoryzacji Kart. Gdy płatność za Produkt nie zostanie dokonana w terminie 7 dni od dnia Zamówienia, Zamówienie złożone przez Klienta jest anulowane, a brak wpłaty rozumie się jako odstąpienie Klienta od umowy sprzedaży.
3. Cena Produktu podana w opisie Produktu obejmuje podatki oraz wszystkie opłaty wymagane przez przepisy obowiązującego prawa. Cena nie obejmuje kosztów transportu i dostawy Produktów, których wysokość wskazywana jest odrębnie.
4. Dokonanie nabycia Produktu dokumentowane jest wystawieniem paragonu fiskalnego bądź faktury. Klient wyraża zgodę na otrzymanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, faktury w postaci elektronicznej w rozumieniu art. 106 n ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2022.931 t.j. z dnia 2022.04.29 z późn.zm., dalej zwana „Ustawą VAT”) albo paragonu fiskalnego lub faktury w postaci elektronicznej, o których mowa w art. 111 ust. 3a pkt 1) lit. b) Ustawy VAT. Paragon lub faktura w formie papierowej wydawana jest wyłącznie na wyraźną prośbę Klienta. W celu otrzymania przez Klienta paragonu fiskalnego albo faktury w postaci papierowej, należy przed złożeniem Zamówienia zaznaczyć odpowiednie pole wyboru opcji dotyczące żądania wydania paragonu albo faktury w formie papierowej.
5. Klient może korzystać z rabatów na zasadach opisanych w Serwisie CAMIIN. Zgromadzone rabaty mogą być wykorzystane przez Klienta wyłącznie na zakup Produktów, które nie zostały wyłączone z podleganiu danym upustom bądź rabatom. Wartość rabatu umniejsza cenę, którą Klient uiszcza za Produkt. Rabaty można łączyć tylko wówczas, jeśli jest to wyraźnie wskazane w towarzyszących im informacjach. Rabaty są niezbywalne i wyłączone z możliwości zamiany na kwoty pieniężne czy inne świadczenia.
IV. DOSTAWA PRODUKTÓW
1. Miejscem spełnienia świadczenia z umowy sprzedaży przez Sprzedającego jest miejsce, w którym Produkt zostanie odebrany (a w razie wątpliwości miejsce, w którym Produkt powinien zostać odebrany według wskazania Klienta).
2. Sprzedająca informuje Klientów o kosztach dostawy w Serwisie CAMIIN oraz w podsumowaniu Zamówienia, przed jego złożeniem przez Klienta.
3. Czas wysyłki zamówionych Produktów wskazany jest w podsumowaniu Zamówienia. Sklep standardowo pakuje przesyłki w ciągu 48 godzin. Może się zdarzyć okres czasu, w którym przesyłki będą pakowane przez Sklep dłużej – Klienci zostaną o tym poinformowani z wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie głównej Sklepu oraz w podsumowaniu zamówienia. Czasem dostawy jest suma czasu pakowania przesyłki przez Sklep i dostarczenia przesyłki przez przewoźnika wybranego przez Klienta w Sklepie. Podany czas wysyłki obejmuje dni robocze. Jeżeli Klient nabył wiele Produktów w ramach jednego Zamówienia, a Produkty te mają inny czas wysyłki, zostaną one dostarczone łącznie po skompletowaniu całości Zamówienia, to jest w najdłuższym z podanych czasów wysyłki poszczególnych Produktów.
4. Wysyłka Produktów odbywa się wyłącznie pod adresy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także do krajów, które Sprzedająca wskazała jako kraje dostawy i określiła odrębnie koszty dostawy do miejsc na położonych na ich terytoriach. Sprzedająca, jeśli będzie dysponowała taką możliwością i w drodze odrębnego porozumienia z Klientem, może wysłać Produkty także do innych krajów niż podane w Serwisie CAMIIN.
5. Dostawy Produktów dokonywane są przez wyspecjalizowanych przewoźników, których lista wraz z regulaminami świadczenia usług na jakich dany przewoźnik realizuję dostawę dostępna jest na stronach CAMIIN oraz do punktów odbioru, których lista znajduje się na stronie CAMIIN. Sprzedająca informuje Klienta o szczegółach Dostawy, a w szczególności o tym, który z przewoźników dostarczy przesyłkę wraz z linkiem do śledzenia etapów jej dostawy drogą poczty elektronicznej.
6. Klient zobowiązany jest dokonać sprawdzenia stanu Produktu, bądź gdy jest to utrudnione, stanu przesyłki (opakowania) niezwłocznie po dostarczeniu przesyłki. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń mogących powstać w transporcie Klient powinien sporządzić odpowiedni protokół szkody oraz niezwłocznie zawiadomić Sprzedającego.
7. Sprzedający nie odpowiada za niedostarczenie Produktu z przyczyn leżących po stronie Klienta – np. w związku ze wskazaniem nieprawidłowego lub niepełnego adresu dostawy uniemożliwiającego dostarczenie przesyłki. W takiej sytuacji Sprzedający zawiadomi Klienta o nieudanej próbie dostarczenia Produktu.
V. MOŻLIWOŚĆ ZWROTU ZAKUPIONEGO PRODUKTU W CIĄGU 14 DNI BEZ PODANIA PRZYCZYNY
1. Konsument lub Przedsiębiorca dokonujący zakupu na prawach Konsumenta, może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od daty dostarczenia produktu. Zwracany produkt powinien pozostawać bez śladów użytkowania – tak, jak ma to miejsce w przypadku korzystania z produktu w sklepie stacjonarnym, produkt jest wykorzystywany przez Klienta wyłącznie w celu zorientowania się przez Klienta co do właściwości produktu (przykładowo przymierzenie czapki, ale już nie wyjście w niej na zewnątrz sklepu). Przesyłka z produktem powinna zabezpieczać go przed ewentualnymi uszkodzeniami w transporcie.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na formularzu. Można włożyć wydrukowane oświadczenie do przesyłki ze zwracanym produktem lub wysłać je na adres poczty elektronicznej: kontakt@camiin.pl
3. Sprzedająca nie przyjmuje zwrotów towarów wysłanych przez klientów za pobraniem w związku z odstąpieniem przez klienta od umowy. Sprzedająca zwróci koszty przesyłki towaru, który został doręczony do konsumenta i następnie odesłany przez konsumenta do Sprzedającej, jeśli konsument wybrał najtańszy możliwy sposób dostarczenia towaru dokonując jego zamówienia w Sklepie. Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez Sprzedającą, to Sprzedająca zwraca koszty doręczenia konsumentowi zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie. Przy zwrocie towaru konsument natomiast musi ponieść koszty wysyłki towaru do Sprzedającej.
4. W sytuacji zwrotu części zamówienia w związku z odstąpieniem od umowy (przykładowo jednego produktu z trzech), jeśli cena dostawy była uzależniona od ilości doręczanych produktów, Sprzedająca zwróci konsumentowi proporcjonalnie cenę dostarczenia jednego produktu według najtańszej opcji tak jak wskazano w pkt 3 powyżej. Jeśli cena dostawy nie była zależna od ilości dostarczanych produktów, Sprzedająca nie jest zobowiązana do zwrotu konsumentowi ceny dostawy. Przy zwrocie towaru konsument natomiast musi ponieść koszty wysyłki towaru do Sprzedającej.
5. Użytkownik będący konsumentem lub przedsiębiorcą dokonującym zakupu na prawach konsumenta otrzyma zwrot ceny oraz kosztu dostawy produktu w ciągu 14 dni od dnia doręczenia Sprzedającej paczki ze zwracanym produktem.
6. Odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni od dnia zakupu bez podania przyczyny jest bezskuteczne, jeśli:
a) Oświadczenie o odstąpieniu zostało złożone po upływie terminu 14 dni,
b) Oświadczenie dotyczy produktu wykonanego na indywidulane zamówienie klienta,
c) Produkt nosi ślady użytkowania.
d) Produkt został zakupiony przez przedsiębiorcę w celach związanych z jego działalnością gospodarczą.
7. Kwota zwrotu może zostać pomniejszona w przypadku zwrotu produktu o zmniejszonej wartości (np. zabrudzonego, uszkodzonego). proporcjonalnie do obniżenia wartości produktu. Przy zabrudzeniach/uszkodzeniach dyskwalifikujących produkt do ponownej sprzedaży konsument zostanie o tym poinformowany i zwrot może zostać pomniejszony o całość ceny.
8. Zwrotu można dokonać do paczkomatu InPost numer: WRO21A, ul. Długa 37, 53-633 Wrocław lub na adres: Angelika Starczewska Art Studio, ul. Inowrocławska nr.39 lok. 11, 53-649 Wrocław.
VI. ZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ, RĘKOJMIA I REKLAMACJE
1. Produkty sprzedawane w sklepie są odpowiedniej jakości handlowej dla towarów tego rodzaju dostępnych na rynku w Polsce, pozwalającej na użytkowanie ich zgodnie z przeznaczeniem.
2. Podstawa prawna i zasady odpowiedzialności Sprzedawcy wobec konsumenta w odniesieniu do zgodności produktu z umową określa ustawa o prawach konsumenta w Rozdziale 5a oraz inne odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego w Polsce.
3. Biżuteria powinna być przechowywana i użytkowana bez narażania jej na kontakt z wodą, kosmetykami (w tym perfumami), detergentami i innymi środkami chemicznymi. Kontakt biżuterii ze wskazanymi substancjami może spowodować jej uszkodzenie, nie stanowiące wady tkwiącej w produkcie, a wadę związaną z niewłaściwym użytkowaniem produktu.
4. Z biżuterią należy obchodzić się ostrożnie, chroniąc przed uszkodzeniami mechanicznymi, takimi jak zerwanie nici czy łańcuszka, zarysowania czy odkształcenia spowodowane działaniem sił zewnętrznych. Bransoletki na niciach jedwabnych z uwagi na delikatny charakter jedwabiu przy częstym użytkowaniu mogą przerywać się po 3-12 miesiącach w zależności od intensywności używania, zdejmowania bransoletek przed kąpielą, podczas wysiłku fizycznego, przed snem itp. Biżuteria pozłacana ze stali chirurgicznej po 3-12 miesiącach może się wycierać (odbarwiać; wierzchnia warstwa metalu podlega ścieraniu). Cechy te są charakterystyczne dla wskazanych produktów ze względu na ich rodzaj i nie są zależne od producenta czy sprzedawcy.
5. Zdjęcia biżuterii zamieszczone w Serwisie mogą się różnić od rzeczywiście dostarczonych produktów ze względu na ustawienia monitora, kąt padania światła na zdjęciu itp. kwestie techniczne. Ze względu na ręczne wykonywanie biżuterii, wykorzystanie naturalnych surowców i unikalność każdej sztuki biżuterii, dostarczona biżuteria może się różnić od tej widocznej na zdjęciu kolejnością i kolorami koralików/kamieni/minerałów oraz ich wybarwieniem.
6. Biżuterię należy przechowywać w wyściełanych pudełeczkach lub miękkich woreczkach dostosowanych do tego celu.
7. Biżuterię należy czyścić delikatnie, wyłącznie środkami chemicznymi do czyszczenia biżuterii, a po usunięciu środka osuszać miękką szmatką.
8. Rękojmia na produkty obowiązuje przez 2 lata od daty doręczenia przesyłki z produktem. W tym okresie klient może zgłosić reklamację, jeśli wada produktu tkwiła w rzeczy sprzedanej w momencie zakupu i klient nie wiedział o niej decydując się na zakup bądź nie zgodził się na nią wyraźnie przed dokonaniem zakupu.
9. Poza zakresem rękojmi pozostają uszkodzenia produktów spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem (w tym nadmiernym użytkowaniem niezgodnie z przeznaczeniem produktu, zaniechaniem utrzymywania produktu w odpowiednim stanie zgodnie z zaleceniami konserwacji, bądź naruszeniem tych zaleceń), wprowadzaniem zmian do struktury produktu oraz normalnym zużyciem.
10. Dla szybszego i łatwiejszego rozpatrzenia reklamacji należy wskazać w reklamacji informacje i okoliczności dotyczące powodu zgłoszenia reklamacji, w szczególności rodzaju wady i daty wystąpienia czy zauważenia braku zgodności produktu z umową; żądania Użytkownika; oraz danych kontaktowych składającego reklamację. Dowód zakupu oraz zdjęcie produktu z wadą powinny zostać załączone do reklamacji w celu ułatwienia rozpatrzenia reklamacji.
11. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej doręczenia Sprzedającej.
12. Sprzedająca informuje, że odmówi przyjęcia od klienta tzw. przesyłek za pobraniem (w odniesieniu do której warunkiem wydania adresatowi jest zapłata przez adresata kosztów jej dostarczenia zgodnie z listem przewozowym; z ang. „Cash On Delivery”) jeśli Sprzedająca nie zamawiała takiej przesyłki. Do czasu rozpatrzenia reklamacji koszt przesłania reklamowanego produktu do Sprzedającej ponosi klient. W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedająca zwróci klientowi ten koszt.
13. Po otrzymaniu reklamacji Sprzedająca określa, czy wada jest objęta rękojmią i w ciągu 14 dni zawiadamia klienta o rezultatach rozpatrzenia reklamacji w sposób, który Klient wybrał na zgłoszenie reklamacji lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
14. Sprzedająca może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie reklamacji w zakresie koniecznym do jej rozpatrzenia.
15. Jeśli wada tkwiąca w rzeczy sprzedanej zostanie stwierdzona, Sprzedająca w porozumieniu z klientem dokona naprawy produktu bądź wymieni produkt na produkt pozbawiony wad, bądź zwróci Klientowi koszty zakupu produktu.
16. Sprzedająca może wymienić produkt na nowy zamiast dokonać naprawy żądanej przez Klienta albo naprawić produkt mimo żądanej wymiany, jeżeli świadczenie wybrane przez Klienta byłoby dla Sprzedającej niemożliwe do spełnienia albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
17. Postanowienia w zakresie rękojmi pozostają w zgodzie z uprawnieniami konsumenta określonymi w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827, z późn. zm.), nie powodując ich ograniczenia czy wyłączenia.
VII. ZAMÓWIENIA INDYWIDUALNE
1. Sprzedająca może zrealizować dla Klienta Zamówienie Indywidualne. Poprzez Zamówienie Indywidualne rozumiane jest wykonanie produktu nieprefabrykowanego, według wytycznych konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
2. Klient może złożyć Sprzedającej zapytanie o wykonanie Zamówienia Indywidualnego korzystając z formularza kontaktowego w Serwisie albo kontaktując się na adres e-mail: kontakt@camiin.pl, podając również swój adres e-mail do kontaktu zwrotnego.
3. Po otrzymaniu zapytania Sprzedająca w ciągu 7 dni roboczych przekaże Klientowi wycenę, ze wskazaniem ceny realizacji Zamówienia Indywidualnego i przybliżony czas jego realizacji.
4. Następnie Klient może złożyć Zamówienie Indywidualne na podstawie otrzymanej wyceny w terminie do 3 dni roboczych, kontaktując się na adres e-mail kontakt@camiin.pl. W razie wątpliwości, wycenę należy traktować jak zaproszenie do złożenia oferty. Brak zaakceptowania wyceny lub kontaktu ze Sprzedającą we wskazanym terminie skutkuje utratą ważności wyceny oraz brakiem związania Sprzedającej przybliżonym czasem realizacji wskazanym w wycenie.
5. Sprzedająca może odmówić przyjęcia Zamówienia Indywidualnego do realizacji w przypadku doprecyzowania oczekiwań Klienta co do przedmiotu Zamówienia Indywidualnego po przedstawieniu wyceny bądź zmienić przybliżony czas realizacji Zamówienia.
6. Sprzedająca może przyjąć Zamówienie Indywidualne do realizacji przesyłając Klientowi potwierdzenie przyjęcia zamówienia, ze wskazaniem:
a) czasu wykonania,
b) danymi do przelewu ceny i terminu jej płatności.
7. Umowa o realizację Zamówienia Indywidualnego zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia.
8. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o realizację Zamówienia Indywidualnego w związku z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ponieważ przedmiot Zamówienia jest wykonywany na specjalne życzenie Klienta i nie jest przedmiotem regularnej sprzedaży prowadzonej przez Sprzedającą.
VIII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1. W przypadku stwierdzenia braku zasadności reklamacji czy dalszego istnienia sporu między Sprzedającą a klientem, klient może dochodzić roszczeń na drodze sądowej przed właściwym sądem powszechnym lub może skorzystać z pozasądowego trybu rozwiązywania sporów, m.in. poprzez:
a) wystąpienie z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, tj. np. do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej;
b) wystąpić ze skargą do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów;
c) skorzystać z bezpłatnej pomocy konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczonej przez organizacje społeczne, takie jak m.in. Federacja Konsumentów.
2. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów są dobrowolne i dla ich przeprowadzenia potrzebna jest zgoda obu stron sporu.
3. Klient może również skorzystać z unijnej platformy internetowej (platforma ODR), by spór ze Sprzedającą został rozstrzygnięty drogą elektroniczną. Platforma ODR dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr jest wielojęzyczną, interaktywną stroną internetową obsługującą konsumentów zamieszkujących Unię Europejską i przedsiębiorców z siedzibą w Unii, którzy są zainteresowani pozasądowym rozstrzygnięciem sporów wynikłych z zawarcia między nimi internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
4. Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur udostępniają powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacje społeczne, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej odpowiednio w swoich siedzibach lub na prowadzonych stronach internetowych oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na następujących stronach internetowych:
https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow
https://polubowne.uokik.gov.pl/
https://uokik.gov.pl/stale-sady-polubowne
5. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest Wydawca/Sprzedająca. Przetwarzanie danych osobowych użytkowników oraz klientów odbywa się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującymi na terytorium Polski, w tym na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności użytkowników oraz klientów można znaleźć w Polityce Prywatności.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Prawem właściwym dla korzystania z Serwisu na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie.